PENGARUH PENERAPAN METODE DEMONSTRASI UNTUK MENINGKATKAN KEMAMPUAN KOGNITIF ANAK

  • Awanda Risqi Ananta Institut Agama Islam Negeri Ponorogo
  • Riyas Rahmawati Universitas Islam Negeri Kiai Haji Achmad Siddiq Jember

Abstract

Based on the problems in cognitive development in this research, it is a demonstration method in developing the cognitive abilities of early childhood. Based on problems in children's cognitive development, namely the number of children who are cognitively late. Therefore, a development method is needed, namely the demonstration method. This research aims to find out more about the influence of the demonstration method on cognitive development.


 

References

Akbar, E. (2020). Metode Belajar Anak Usia Dini. Kencana.
Bahri Djamarah, S. (2004). Pola Asuh Orang tua dan Komunikasi dalam Keluarga.
Rineka Cipta.
Chaer, M. T., Rochmah, E. Y., & Sukatin, S. (2021). Education Based on Local Wisdom. JIE (Journal of Islamic Education), 6(2), 145–157.
Elfan Fanhas, Fatwa Khomaeny, & Nur Hamza. (2019). Metode-metode Pembelajaran Pendidikan Karakter. Edu Publisher .
Hijriyani, Y. S., & Saprialman, S. (2021). Model Blended Learning: Alternatif Pembelajaran Anak Usia Dini di Masa Pandemi Covid-19. GENIUS: Indonesian Journal of Early Childhood Education, 2(2), 153–164.
N.K Roestiyah. (1989). DIdaktik Metodik. Bina Aksara .
Puspitasari, R. (2023). Karakter Disiplin dan Tanggung Jawab Anak Kelompok B TK Muslimat Nu 001 Ponorogo. Jurnal Ilmiah Potensia, 8(0481), 304.
Rantikasari, I. A., Rohmah, U., & Diana, R. R. (2023). Pembentukan Akhlak Anak Usia Dini melalui Komunikasi Verbal Edukatif. Jurnal Obsesi: Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 7(5), 6365–6375.
Safitri, D., & Hijriyani, Y. S. (2021). PENDIDIKAN INKLUSIF SEBAGAI STRATEGI MEWUJUDKAN PENDIDIKAN MENYELURUH BAGI ANAK USIA DINI.
Supriyono, A. (2015). Cooperative Learning . Pustaka Media .
Thoyibah, M. Y., & Negara, T. D. W. (2022). Peran Guru Dalam Meningkatkan
Kemampuan Kognitif Anak Usia Dini Pada Pembelajaran Matematika Di RA Muslimat NU 071 Trisono Babadan Ponorogo. Kindergarten: Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini Indonesia, 1(01), 13–25.
Tridhonanto, Al. (2014). Mengembangkan Pola Asuh Demokratis. PT Elex Media Komputindo.
Published
2022-05-25
How to Cite
ANANTA, Awanda Risqi; RAHMAWATI, Riyas. PENGARUH PENERAPAN METODE DEMONSTRASI UNTUK MENINGKATKAN KEMAMPUAN KOGNITIF ANAK. Prosiding Lokakarya Pendidikan Islam Anak Usia Dini IAIN Ponorogo, [S.l.], v. 2, p. 151-156, may 2022. Available at: <https://prosiding.iainponorogo.ac.id/index.php/piaud/article/view/1183>. Date accessed: 22 dec. 2024.
Section
Articles