METODE BERCERITA DALAM MENGEMBANGKAN KEMAMPUAN BERKOMUNIKASI ANAK USIA DINI

  • Muslikah Muslikah Institut Agama Islam Negeri Ponorogo
  • Evi Soniyatul Ummah Universitas Islam Negeri Sunan Kalijaga Yogyakarta

Abstract

Storie tell to children is an activity that is considered good for early childhood speech development. Speaking is a delivery of ideas through words to others. In addition, speaking can convey how the child feels. To purpose of this study for see influence storytelling method for development storytelling in early childhood. From article can find out that the storytelling method can improve children’s speaking skills and can  increase children’s self-confidence.

References

Azizi, I. A., & Rohmah, U. (2022). Program Literasi Sebagai Upaya Pengembangan Bahasa Anak Usia Dini di RA Al Falah Dolopo Madiun. Kindergarten: Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini Indonesia, 1(01), 26–40.
Dwiyanto, A. (2017). Manajemen Pelayanan Publik: Peduli, Inklusif, dan Kolaboratif. Gadjah Mada University Press. https://books.google.co.id/books?id=rrtjDwAAQBAJ&lpg=PA1&ots=CtEQBsr8Yn&dq=inklusif &lr&pg=PP1#v=onepage&q=inklusif&f=false
Gilang Achmad Marzuki, & Agung Setyawan. (2022). Peran Orang Tua Dalam Pendidikan Anak. Jurnal Pendidikan, Bahasa Dan Budaya, 1(1), 53–62. https://doi.org/10.55606/jpbb.v1i1.809
Hanandini, D. (2022). Tindak Kekerasan Terhadap Anak di Sekolah: Bentuk dan Aktor Pelaku. Jurnal Administrasi Publik Dan Pemerintahan, 1(1), 1–12.
Muafiah, E. M. (2020). Ajaran Mendidik Anak Tanpa Kekerasan Dalam Islam. Jurnal Pendidikan AURA (Anak Usia Raudhatul Atfhal), 1(2).
Negara, T. D. W., & Yunita, R. (2020). NILAI-NILAI PENDIDIKAN DALAM SENI KALIGRAFI KARYA MAHASISWA JURUSAN PENDIDIKAN GURU MADRASAH IBTIDAIYAH IAIN PONOROGO. MUBTADI: Jurnal Pendidikan Ibtidaiyah, 2(1), 65–75.
Noviyanti, D., Sutini, A., & -, K. (2018). Pendekatan Komunikatif Interaktif Untuk Meningkatkan Kosakata Anak Usia Dini. Cakrawala Dini: Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 8(1). https://doi.org/10.17509/cd.v8i1.10550
Rochmah, E. Y., Chaer, M. T., Suud, F. M., & Sukatin, S. (2021). Islamic Religious Education for Children in Javanese Family: A Study of Ethno Phenomenology. Cendekia: Jurnal Kependidikan Dan Kemasyarakatan, 19(2), 329–344.
Safitri, D., & Hijriyani, Y. S. (2021). Pendidikan Inklusif sebagai Strategi Mewujudkan Pendidikan Menyeluruh Bagi Anak Usia Dini. PROSIDING: Loka Karya Pendidikan Islam Anak Usia Dini IAIN Ponorogo, 3, 27–39.
Syamsiyah, N., & Hardiyana, A. (2021). Implementasi Metode Bercerita sebagai Alternatif Meningkatkan Perkembangan Bahasa Anak Usia Dini. Jurnal Obsesi : Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 6(3), 1197–1211. https://doi.org/10.31004/obsesi.v6i3.1751
Published
2022-05-25
How to Cite
MUSLIKAH, Muslikah; SONIYATUL UMMAH, Evi. METODE BERCERITA DALAM MENGEMBANGKAN KEMAMPUAN BERKOMUNIKASI ANAK USIA DINI. Prosiding Lokakarya Pendidikan Islam Anak Usia Dini IAIN Ponorogo, [S.l.], v. 2, p. 30-35, may 2022. Available at: <https://prosiding.iainponorogo.ac.id/index.php/piaud/article/view/1180>. Date accessed: 22 dec. 2024.
Section
Articles